Μόδα

Το νέο casual: H τάση που ήρθε για να μείνει

Η Anne-Marie Curtis σχολιάζει τη στροφή της μόδας στην ευκολία και την πρακτικότητα και επιλέγει εκπροσώπους μιας τάσης που ήρθε για να μείνει.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι η βιομηχανία της μόδας βιώνει μια ταραχώδη περίοδο. Από την κλιμακούμενη συζήτηση γύρω από τη βιωσιμότητα, την κλιματική αλλαγή και τον αντίκτυπο που ενδεχομένως θα έχει το παγκόσμιο ξέσπασμα του κορωνοϊού, μέχρι την ευρύτερη αίσθηση ότι πρέπει να αλλάξουμε, όχι μόνο τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε την γκαρνταρόμπα μας, αλλά και πώς δεσμευόμαστε απέναντι στον υπόλοιπο κόσμο. Όμως, παρά τη γενικότερη αναστάτωση και τις όποιες αλλαγές, εκείνο που δεν αλλάζει είναι το ότι κάθε πρωί πρέπει να ντυθούμε. Και το ερώτημα είναι πώς μπορούμε να το κάνουμε με προσεκτικό και πρακτικό τρόπο, χωρίς να θυσιάσουμε την αγάπη που τρέφουμε για τη μόδα και την ανάγκη να εκφράσουμε την ατομικότητά μας.

 


H Phoebe Philo έγινε η αγαπημένη σχεδιάστρια των γυναικών που αγαπούν το cool chic ντύσιμο όσο ήταν στο τιμόνι της Celine και τώρα ετοιμάζεται για ολική επαναφορά με το δικό της eco brand.

Σύμφωνα με όσα ακούγονται τελευταία, η Phoebe Philo αναμένεται να λανσάρει το δικό της eco brand, μια εξέλιξη η οποία, πέρα από το ότι έχει προκαλέσει έντονο ενθουσιασμό –«Όντως θα το κάνει, και αν ναι, πότε;»- μοιάζει να περιλαμβάνει πολλά από τα παραπάνω ερωτήματα. Άλλωστε, η Philo κατέκτησε δικαιωματικά το wardrobing, την έννοια ότι «έντυνε» τις γυναίκες τη δεκαετία που ήταν στο τιμόνι της Celine. Πραγματικά, μου είναι πολύ δύσκολο να σκεφτώ κάποια από το περιβάλλον μου που δεν έχει στην κατοχή της μια δημιουργία της σχεδιάστριας από εκείνη την περίοδο: από τις γνήσιες «Phoebephiles», οι οποίες με θρησκευτική ευλάβεια αγόραζαν καινούργια κομμάτια κάθε σεζόν, μέχρι εκείνες που απλά επέλεγαν μια τσάντα, ένα πορτοφόλι ή ένα κόσμημα, η σχεδιάστρια επηρέαζε έναν στρατό από πιστές ακολούθους που λάτρευαν τη μόδα, αλλά συγχρόνως ήθελαν ρούχα τα οποία άξιζαν τα λεφτά τους. Παράλληλα, η χαρακτηριστική soft power αισθητική της μοιάζει να αντηχεί σήμερα ακόμα πιο δυνατά, σε μια περίοδο που μια νέα προσέγγιση στο ντύσιμο φαίνεται ακόμα πιο αναγκαία.

 


Bottega Veneta

Στο μεταξύ, πως ντύνεται κανείς σε αυτήν τη νέα τάξη των πραγμάτων όσο περιμένουμε -ή καλύτερα, ευχόμαστε- την επιστροφή της Phoebe στον κόσμο της μόδας; Στην πραγματικότητα υπάρχουν πολλές επιλογές, οι οποίες προσφέρουν πραγματισμό και διαχρονικότητα, ενώ συγχρόνως έχουν μια αίσθηση απαλότητας, είτε μέσα από τα χρώματα είτε από σιλουέτες που αντανακλούν μια αυξανόμενη διάθεση για μια νέα προσέγγιση τόσο στην ντουλάπα όσο και στη ζωή μας. Το ιταλικό brand Bottega Veneta  είναι μια προφανής επιλογή, αν λάβει κανείς υπόψη την πρόσφατη τοποθέτηση στη θέση του Creative Director του Daniel Lee, ο οποίος μαθήτευσε υπό την Phoebe στη Celine. H pouch τσάντα του έχει ήδη σημειώσει τεράστια εμπορική επιτυχία. Ο συνδυασμός του στοιχείου της «αγκαλιάς» και του κομψού εργονομικού design μοιάζουν ιδανικά σε μια εποχή που όλοι θα θέλαμε μια πραγματική αγκαλιά. Για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι ο Lee παρουσίασε και μια εκδοχή της σε μεγάλη διάσταση, που κρεμιέται από τον ώμο. Έχει αρκετό χώρο για όλα τα απαραίτητα και όχι μόνο, ενώ η «βάλ’ την και φύγε» αίσθησή της μοιάζει ιδανική για μια εποχή κατά την οποία τα σημαντικά θέματα περισσεύουν και η αλλαγή τσάντας μοιάζει περιττή επιλογή. Την ίδια στιγμή, τα mules με το χαρακτηριστικό intrecciato μοτίβο σε διάφορους τόνους -το βαθύ πράσινο είναι το δικό μου αγαπημένο- προσθέτουν στα δερμάτινα κομμάτια ένα ποπ χρώμα που μοιάζει φρέσκο αλλά και παιχνιδιάρικο. Εγώ πάντως είμαι μέσα.

 


Μax Mara

Η Max Mara, πάλι, παραμένει το brand στο οποίο απευθύνονται παγκοσμίως οι γυναίκες που θέλουν όμορφα σχεδιασμένα, heritage κομμάτια με αντοχή στον χρόνο. To iconic καμηλό παλτό που λάνσαρε η εταιρεία το 1981 δεν δείχνει κανένα σημάδι ύφεσης σε επίπεδο δημοφιλίας. Έχω ένα στην ντουλάπα μου και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι είναι από τα πιο πολυφορεμένα μου. Η τελευταία συλλογή του οίκου ήταν γεμάτη τέτοιου είδους κομμάτια, με το δικό μου προσωπικό αγαπημένο το double-breasted ανδροπρεπές πανωφόρι σε γαλάζιο παστέλ, ένα όμορφο και «παντοτινό» κομμάτι που αποπνέει ήρεμη δύναμη και ώριμο αισθησιασμό σε ισότιμες δόσεις. Όμως, και o Salvatore Ferragamo, χάρη στον ανανεωτικό αέρα που φέρνει ο Creative Director του, Paul Andrew, προτείνει αυτόν τον καιρό πολλές επιλογές για γυναίκες που βρίσκονται σε εγρήγορση, έχουν πράγματα να κάνουν και θέλουν να αισθάνονται υπέροχα όσο βρίσκονται εν δράσει. Ένα ψηλόμεσο παντελόνι στο πράσινο του δάσους σε συνδυασμό με ένα απαλό μπλε πουκάμισο είναι το τέλειο παράδειγμα. Φορέστε τα από το πρωί, αλλά και το βράδυ, με άνεση και στιλιστική ισορροπία.

 


Lemaire

Και δεν είναι μόνο οι Ιταλοί που ξεχωρίζουν. Ένα από τα αγαπημένα μου brand, αλλά και πολλών άλλων, αν κρίνω με πόση ταχύτητα πωλούνται οι δημιουργίες του στο διαδίκτυο, είναι το γαλλικό Lemaire: ένα master class στο πώς αντιλαμβάνεται κανείς τι θέλουν να φορέσουν οι γυναίκες, με το στοιχείο του cool chic να «χτυπάει» κάθε φορά στο σωστό σημείο. Η συλλογή γι’ αυτή την άνοιξη και το καλοκαίρι δεν αποτελεί εξαίρεση και η ιδέα ενός ασορτί look – πουκάμισο, παντελόνι και αδιάβροχο σε πράσινο φυστικί- ξαφνικά μοιάζει η καλύτερη ιδέα όλων των εποχών.

 


Salvatore Ferragamo

Επιστρέφοντας στις φήμες περί μιας eco-συλλογής δια χειρός Phoebe, για βαθιά ριζωμένα διαπιστευτήρια βιωσιμότητας σε συνδυασμό με μια ξεκάθαρη ματιά πάνω στο πώς ακριβώς θέλουν να φαίνονται οι γυναίκες, αναζητήστε τη σχεδιάστρια Gabriela Hearst. Το λευκό μεταξωτό ζέρσεϊ goddess φόρεμά της με τα κρόσσια γι’ αυτήν τη σεζόν ήταν άκρως εντυπωσιακό. Ένα λουκ που θα σας συνόδευε άνετα από μια πίστα χορού μέχρι το Νταβός –και σε αμέτρητες περιστάσεις ενδιάμεσα- είτε θέλατε να αισθανθείτε όμορφη, δυνατή ή ελκυστική – πιθανόν και τα τρία μαζί.

 

 

 

 

Πηγή:https://vogue.gr/