Είναι ένα από τα πολλά δυναμικά λουκ με τα οποία εμφανίζεται η Beyonce στο νέο της visual album, Black Is King – μια μεγάλη γιορτή της αφρικανικής ηπείρου. Για τη δημιουργία του λουκ χρειάστηκε ενάμιση μήνας χειροποίητης εργασίας και περίπου 450 χιλιάδες κρύσταλλα Swarovski σε αφρικανικούς τόνους πορτοκαλί, τυρκουάζ, σμαραγδί και βιολέ.
«Αισθάνομαι μεγάλο ενθουσιασμό, αλλά περισσότερο μια ικανοποίηση που επιλέγουν ρούχα μου σε διάρκεια ετών και είμαι μια από τις επιλογές τους», λέει στη Vogue Greece ο δημιουργός του custom-made φορέματος, Βρεττός Βρεττάκος. «Ανάμεσα σε όλα αυτά τα μεγάλα brands και σε μια τόσο δύσκολη εποχή, νιώθω ότι κάτι γίνεται και η μόδα πάντα βρίσκει τρόπο να ξαναζωντανέψει την κουλτούρα και να δώσει έμπνευση».
Η συνεργασία του Έλληνα σχεδιαστή με την Αμερικανίδα τραγουδίστρια, μουσική παραγωγό και επιχειρηματία ξεκινάει το 2013, με την Beyonce να φοράει κομμάτια του σε συναυλίες της. Ρόλο-κλειδί σ’ αυτήν την επαγγελματική σχέση έχει η προσωπική στυλίστρια και «επιμελήτρια» της γκαρνταρόμπας της Αμερικανίδας σταρ, Zerina Akers.
Το custom-made ρούχο του Βρεττάκου – μαζί με τις επίσης ειδική παραγγελία κεντημένες μπότες που δημιούργησε ο οίκος Tsakiris-Mallas – αποτελεί κομμάτι ενός μίνι πανοράματος της διεθνούς σκηνής της μόδας, όπως αυτό ξεπροβάλλει μέσα από το νέο οπτικό πρότζεκτ που η Αμερικανίδα καλλιτέχνης εμπνεύστηκε από το Lion King. Σ’ αυτό το ιδιαίτερο ενδυματολογικό πανόραμα, ο Pier Paolo Piccioli σχεδίασε ένα λουκ leopard για λογαριασμό του Valentino, ο Riccardo Tisci της Burberry ένα cow-print και ο Olivier Rousteing κίτρινα βολάν για τον οίκο Balmain. Σημαντική θέση έχουν και Αφρικανοί δημιουργοί, όπως το Tongoro Studio, ενώ δεν λείπουν και ανερχόμενοι σχεδιαστές όπως η Marine Serre και η Molly Goddard. Στο visual album θα δούμε κι ένα ρούχο της Mary Katrantzou, γεγονός για το οποίο ο Βρεττάκος έχει ιδιαίτερη χαρά. «Είναι μια Ελληνίδα σχεδιάστρια με μεγάλο διεθνή αντίκτυπο, η οποία εξελίσσει συνέχεια τη δουλειά της», σημειώνει ο ίδιος.
Στο μεταξύ, το glamorous λουκ του σχεδιαστή κρύβει πολύ δουλειά και έρευνα. «Λάτρεψα τον τρόπο με τον οποίο καλλιτέχνες από όλο τον κόσμο έδωσαν ένα μάθημα ιστορίας της μόδας», παρατηρεί ο Βρεττάκος. «Κάποτε οι σχεδιαστές ταξίδευαν ανά τον κόσμο για να αντλήσουν έμπνευση και να πάρουν στοιχεία. Είναι πηγή έμπνευσης κάθε πολιτισμός. Πιστεύω ότι αυτή η άποψη περί cultural appropriation πρέπει να μετριαστεί και να μην μπλοκάρει την καλλιτεχνική δημιουργία και έμπνευση. Έμπνευση και copy and paste είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα».
Info: To Black is King είναι διαθέσιμο για προβολή στο συνδρομητικό κανάλι Disney+.