Ο Pierpaolo Piccioli μέσα από το θέμα “The Anatomy of Couture” της Valentino Couture SS22 collection, μας είχε προϊδεάσει πως το επίκεντρο της συλλογής του θα είναι το σώμα, κάθε σώμα κόντρα στα στερεότυπα της ιδανικής ομορφιάς. Το σώμα ήταν η αρχή και το τέλος της δημιουργικής διαδικασίας, ανεξάρτητα από τον σωματότυπο ή και την ηλικία. Αυτό φάνηκε και από το casting των μοντέλων που ανέβηκαν στο catwalk.
Η 57χρονη Kristen McMenamy, άντρες και γυναίκες κάθε ηλικίας, εθνικότητας και σωματότυπου, απέδειξαν πως η υψηλή ραπτική είναι για όλους. Φυσικά δεν έλειψαν και τα αγαπημένα supermodels του Valentino, όπως η Adut Akech και η Mariacarla Boscono. “Είναι πολύ σημαντικό να μιλήσουμε για το body awareness“, δήλωσε ο Pierpaolo Piccioli στον fashion critic της Vogue Anders Christian Madsen.
Μέσα από αυτή την συλλογή, ο οίκος Valentino θέλησε να τονίσει πως κάθε γυναίκα μπορεί να νιώθει όμορφη μέσα σε μια couture δημιουργία, να αισθανθεί τη μαγεία της υψηλής ραπτικής, σαν ένα μήνυμα προς όλους τους νέους που νιώθουν πως η εικόνα τους δεν είναι αρκετή. Ζούμε πια σε μια κοινωνία όπου τα πρότυπα ομορφιάς αλλάζουν, αρκεί να κάνουμε και εμείς μια προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση. Η ομορφιά δεν καθορίζεται από κανένα size, χρώμα μαλλιών, τύπο επιδερμίδας. Ακόμα και ο ίδιος ο Pierpaolo Piccioli για να αγκαλιάσει τις τόσο διαφορετικές αναλογίες, επαναπροσδιόρισε κάποιους από τους Valentino κώδικες μέσα από βαθιά necklines, μίνι γραμμές που αποκαλύπτουν το σώμα, έντονες διαφάνειες που τονίζουν τον κορμό, ανοίγοντας έτσι έναν διάλογο με το σώμα.
Για τον Pierpaolo Piccioli η υψηλή ραπτική πρέπει να είναι σύγχρονη και να ακολουθεί την εποχή της, να αγκαλιάζει τους ανθρώπους. Εδώ και χρόνια οι συλλογές του αναδεικνύουν το diversity. Αυτή τη φορά έκανε μια ακόμα ανατροπή. Δημιούργησε το κάθε κομμάτι πάνω στα σώματα των μοντέλων με βάση τις αναλογίες τους, σε αντίθεση με τον τρόπο που λειτουργεί η Haute Couture, κατά τον οποίο τα ρούχα ράβονται πάνω σε ένα skinny σωματότυπο και αργότερα προσαρμόζονται στον κάθε πελάτη. Γι’ αυτό και χρησιμοποίησε δέκα μοντέλα με διαφορετικό σωματότυπο, ώστε να δημιουργήσει ρούχα πραγματικά για όλους.