Μια καριέρα 50 ολόκληρων ετών, μια καριέρα γεμάτη στυλ και εκπλήξεις, έκλεισε για τον Zαν Πολ Γκοτιέ!
Από την πρώτη του επίδειξη το 1976 ο Ζαν Πολ Γκοτιέ ανέβαζε στην πασαρέλα μοντέλα που κανένας άλλος δεν θα τολμούσε να επιλέξει, φέρνοντας στις επιδείξεις αληθινούς ανθρώπους που θα συναντούσε κάποιος στο δρόμο, άνδρες και γυναίκες, αδύνατες, ευτραφείς, και κάθε εθνικότητας. Με τον τρόπο του αυτό κατοχυρώθηκε και γράφτηκε στην ιστορία ως ένα από τα κορυφαία ονόματα της μόδας για τον 20ο αιώνα.
Η αποχαιρετιστήρια επίδειξη είχε ανακοινωθεί από τον ίδιο στα social media, λέγοντας χαρακτηριστικά:«Θα γίνει ένα μεγάλο πάρτι. Την 22α Ιανουαρίου του 2020, θα γιορτάσω τα 50 χρόνια καριέρας μου στον χώρο της μόδας με ένα μεγάλο ντεφιλέ-σόου υψηλής ραπτικής. Θα είναι επίσης η τελευταία μου επίδειξη». Όλα αυτά έλαβαν χώρα στο Théâtre du Châtelet στο Παρίσι, από την οποία φυσικά δε θα μπορούσαν να λείπουν διάσημες προσωπικότητες του χώρου της μόδας και του θεάματος.
Και όπως σε κάθε πασαρέλα του όπου ο Γκοτιέ έβγαζε και νέα πρόσωπα, έτσι και στην αυλαία του σχεδιαστή έκανε το ντεμπούτο της η Πάρις Τζάκσον, ενώ η μία έκπληξη διαδεχόταν την άλλη: η μούσα του Αλμοδόβαρ, Ρόζι ντε Πάλμα, το είδωλο του σινεμά Μπεατρίς Νταλ, η πρώην Μις Γαλλία Iris Mittenaere ντυμένη με ένα φόρεμα στα χρώματα της γαλλικής σημαίας, αλλά και η Αμερικανίδα τραγουδίστρια Μπε Ντίτο, ενώ το σόου έκλεισε ο Boy George.
Το νέο και το παλιό έγιναν ένα στην πασαρέλα με τις νέες Irina Shayk, Jourdan Dunn και Bella Hadid να περπατούν στο πλευρό των Khelfa, Karen Elson και Estelle Lefebure που μεσουράνησαν τις δεκαετίες ’80 και ’90. Καθ’ όλη τη διάρκεια της επίδειξης ο Γκοτιέ έκανε αναφορές και σε προηγούμενες δουλειές του: το εικονικό σουτιέν κορσέ που δημιούργησε ο gάλλος σχεδιαστής για την περιοδεία της Μαντόνα «Blonde Ambition» αναβίωσε στην πασαρέλα από την Dita Von Teese και μάλιστα ενσωματωμένο σε ένα μαύρο φέρετρο.
Το φέρετρο άνοιξε και από μέσα βγήκε η Issa Lish η οποία περπάτησε φορώντας ένα μαντίλι και μίνι φόρεμα φουσκωτά μανίκια, ως μια ίσως προσομοίωση της φράσης του «Η ραπτική δεν είναι νεκρή», ίσως για να κάνει ξεκάθαρο ότι η αποχώρησή του από τις πασαρέλες δεν σηματοδοτεί και το τέλος της υψηλής ραπτικής του.
Πηγές άρθρου και φωτογραφιών: in.gr, cnn.gr