Δεν πρόκειται για ένα αντίο στην Paris Fashion Week, αλλά για μία αλλαγή που αυτή τη στιγμή και σ’ αυτές τις ειδικές συνθήκες, κρίνεται απαραίτητη.”
Quarantine Days
O Saint Laurent ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να συμμετέχει στην επερχόμενη Εβδομάδα Μόδας στο Παρίσι, όπου επρόκειτο να παρουσιάσει τη Spring 2021 συλλογή του, καθώς δεν θα ακολουθήσει το πρόγραμμα των εβδομάδων μόδας για το υπόλοιπο του 2020. Ο ιστορικός οίκος, και ο όμιλος Kering, στον οποίο ανήκει, εξήγησαν πως αυτή η απόφαση πάρθηκε εξαιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού.
“Λαμβάνοντας υπόψιν τις συνθήκες και τις αλλαγές που έχουν προκύψει, ο Saint Laurent αποφάσισε να επανεξετάσει το πρόγραμμά του” αποκάλυψε η εταιρεία με την ανακοίνωσή της. “Τώρα, περισσότερο από ποτέ, το brand θα ακολουθήσει το δικό του ρυθμό, επαναπροσδιορίζοντας τους χρόνους του και επικοινωνώντας με ανθρώπους από όλο τον κόσμο.”
Τα shows του οίκου –που εδώ και πολλές σεζόν παρουσιάζονταν με φόντο τον Πύργο του Άιφελ- ήταν ανάμεσα στα πιο πολυσυζητημένα του κάθε Fashion Month. Αυτό φυσικά οφείλεται και στον καλλιτεχνικό του δειυθυντή, Anthony Vaccarello, ο οποίος κατάφερε χρησιμοποιώντας τη γαλλική κληρονομιά του label, να επαναφέρει την αισθητική του Yves Saint Laurent στις συλλογές του. Τώρα δυστυχώς διανύουμε μια περίοδο αβεβαιότητας. Ο ιός έχει οδηγήσει στην αναστολή της λειτουργίας επιχειρήσεων σε όλο τον κόσμο και έτσι, η αίγλη και η λάμψη σίγουρα δεν είναι το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει ο Saint Laurent στο κοινό.
“Η πανδημία του κορωνοϊού μας ανάγκασε να αλλάξουμε ξαφνικά και ολοκληρωτικά τις συνήθειες, τη συμπεριφορά και την αλληλεπίδρασή μας με τους άλλους ανθρώπους” είπε ο Vaccarello στο WWD. “Ήταν μία βίαιη συνθήκη. Η απόφασή μας να μη συμμετέχουμε στις προγραμματισμένες εβδομάδες μόδας προέρχεται από την επιθυμία μας να αναγνωρίσουμε τη σημασία της κατάστασης και της ζωής μας. Είναι πιο σημαντικό να δούμε πώς θα ζήσουμε παρά πώς θα ντυνόμαστε. Να ρίξουμε τις ταχύτητες και να ζήσουμε τη στιγμή. Τώρα, out of fashion θεωρείται ολόκληρο το σύστημα, τα shows, τα showrooms, οι παραγγελίες.”
“Το γεγονός ότι καταστήματα σε όλο τον κόσμο έχουν κλείσει για εβδομάδες, όπως και κάποιες παραγωγικές μονάδες, έχει επηρεάσει τη ζωή των συλλογών και έχει δημιουργήσει ακόμα περισσότερο την ανάγκη του buy-now-wear-now προγράμματος” προσθέτει η Francesca Bellettini, πρόεδρος του Saint Laurent και του Chambre Syndicale de la Mode Féminine. “Αυτό πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψιν στο σχεδιασμό των επόμενων συλλογών και κάθε brand θα το κάνει με τον τρόπο που του ταιριάζει καλύτερα.”
Η ανακοίνωση έρχεται αμέσως μετά από εκείνη του Marc Jacobs να μη συμμετέχει στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης, εξαιτίας του ότι ο κορωνοϊός έχει επηρεάσει τόσο σημαντικά την παραγωγική αλυσίδα, που είναι πρακτικά αδύνατο να δημιουργήσει μια ολοκληρωμένη συλλογή. Ο Vaccarello αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα, όπως άλλωστε συμβαίνει και με άλλους δημιουργούς που βρίσκονται αντιμέτωποι με τις επιπτώσεις της πανδημίας. Πολλά είναι τα labels που έχουν ήδη αρχίσει να σκέφτονται την επόμενη μέρα και να επανασχεδιάζουν τις στρατηγικές τους, οι οποίες δεν είναι βέβαιο ότι θα θεωρούν τη συμμετοχή τους στον Fashion Month επικοινωνιακά σωστή.
“Η ανακοίνωση του Saint Laurent, ότι δεν θα συμμετέχει στα events του 2020, δεν μειώνει τη σημασία της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, η οποία είναι πολύ απλά η καλύτερη του κόσμου” εξήγησε η Bellettini. “Το Παρίσι είναι το μέρος όπου κάθε σχεδιαστής ονειρεύεται να παρουσιάσει τη συλλογή του. Δεν πρόκειται για ένα αντίο στην Paris Fashion Week, αλλά για μία αλλαγή που αυτή τη στιγμή και σ’ αυτές τις ειδικές συνθήκες, κρίνεται απαραίτητη.”